- T‑Mobile
- Mobilní služby
- eSIM
Jaké jsou výhody eSIM?
Více čísel, jeden telefon
S eSIM snadno přepínáte mezi pracovním a soukromým číslem bez fyzické karty.
Rychlá aktivace
eSIM aktivujete během pár minut online, bez návštěvy prodejny. Naskenujte QR kód a připojte se k síti.
Bezpečnější než SIM karta
eSIM nelze ukrást ani poškodit. Chrání vás při ztrátě nebo krádeži telefonu a snižuje riziko podvodů.
Šetrné k přírodě
eSIM pomáhá omezit plastový odpad, snižuje náklady na dopravu a je šetrnější k naší přírodě.
Upozornění: Stažení a aktivaci eSIM provádějte vždy v ČR ideálně před výjezdem do zahraničí. V případě aktivace v zahraničí vám profil nemusí fungovat.
Široký výběr zařízení
podporující eSIM
Mobilní zařízení
Zobrazit všechny mobilní telefonyTablety
Zobrazit všechny tabletyChytré hodinky
Zobrazit všechny chytré hodinkyJak získám eSIM
Zajímáte se o eSIM?
Nechte nám zde své telefonní číslo a my se vám ozveme.
Vaše číslo použijeme pouze pro nezbytný kontakt. Více o zásadách o ochraně osobních údajů.
Nenašli jste, co jste hledali?
Next tarify
Odkaz na přehled Next tarifů od T-MobiluRoaming a volání do zahraničí
Odkaz na více informací o Roamingu a volání do zahraničí
Často kladené
otázky
Aktuální témata
Co je elektronická SIM neboli eSIM?
eSIM („e“ ze slova embedded = pevně zasazený) je elektronická součástka tedy čip, která je napevno instalovaná do zařízení již při jeho výrobě. eSIM nahrazuje klasickou SIM kartu, kterou znáte z vašich předchozích mobilních telefonů. eSIM je aktuálně nejnovější generace typu SIM karty.
- • Pro aktivaci eSIM je potřeba stáhnout do zařízení tzv. eSIM profil. Tento profil obsahuje všechny důležité informace potřebné k přístupu k mobilní síti. Podmínkou je, že vaše zařízení eSIM podporuje.
Prostřednictvím eSIM (profilu) se připojíte k mobilní síti T-Mobile příp. k mobilní síti v zahraničí se stejnou úrovní zabezpečení jako s klasickou SIM kartou. Pokud některé zařízení podporuje eSIM, nemusí to ještě znamenat automatickou slučitelnost s T-Mobile eSIM.
Je potřeba, aby výrobce zařízení dodržel technický standard definovaný asociací GSMA (Phase 2) a zároveň aby jeho případné další požadavky byly podporované operátorem.
Důležité: Stažení a aktivaci eSIM provádějte vždy v ČR ideálně před výjezdem do zahraničí. V případě aktivace v zahraničí vám profil nemusí fungovat.
Co je eSIM profil?
Je to souhrn informací a dat, které byly dříve uložené v klasické SIM kartě.
Zjednodušeně lze říct, že to je virtuální SIM karta ve vašem zařízení. Profil eSIM stačí nahrát do vašeho zařízení prostřednictvím načtení QR kódu, který obdržíte od T-Mobile.
Podmínkou k úspěšnému stažení eSIM profilu je, aby zařízení podporovalo eSIM, aby byl eSIM profil uvolněn ke stažení T-Mobilem, a aby vaše zařízení bylo připojeno k internetu, např. přes Wi-Fi.
Jak mohu získat přístup k eSIM a kolik stojí aktivace?
eSIM je nejnovější generace typu SIM karty, a podobně jako u microSIM nebo nanoSIM obdržíte přístup k eSIM profilu zdarma. Pokud máte zařízení již z výroby podporující eSIM, stačí zajít na prodejnu T-Mobile a zvolit vhodný hlasový nebo datový tarif pro mobilní služby T-Mobile. Obdržíte aktivační kód, přes který si do vašeho zařízení stáhnete tzv. eSIM profil.
TIP: Na eSIM lze také přejít z klasické plastové SIM – v tomto případě se jedná o výměnu SIM karty, kterou snadno provedete přímo v apce.
Důležité: Stažení a aktivaci eSIM provádějte vždy v ČR ideálně před výjezdem do zahraničí. V případě aktivace v zahraničí vám profil nemusí fungovat.
Je změna z klasické SIM karty na eSIM zpoplatněná?
Máme pro vás dobrou zprávu. Aktivace nové eSIM i změna z klasické SIM karty na eSIM je zcela zdarma.
Důležité: Stažení a aktivaci eSIM provádějte vždy v ČR ideálně před výjezdem do zahraničí. V případě aktivace v zahraničí vám profil nemusí fungovat.
Jak udělat výměnu SIM karty (klasická SIM na eSIM nebo eSIM na eSIM)?
Výměnu snadno provedete přímo v apce. Najdete jí na stránce s informacemi o SIM kartě. K ověření budete potřebovat výrobní číslo staré SIM karty (tzv. ICCID). Podrobný popis jednotlivých kroků naleznete na Vše o eSIM v kostce od T-Mobile.
Důležité: Stažení a aktivaci nové eSIM provádějte vždy v ČR ideálně před výjezdem do zahraničí. V případě aktivace v zahraničí vám profil nemusí fungovat.
Mohu si do zařízení nahrát více eSIM profilů?
Ano, eSIM ve vašem zařízení může obsahovat i více eSIM profilů. Můžete si stáhnout další profily od T-Mobile nebo od jiného mobilního operátora, který také podporuje eSIM.
V jeden okamžik však může být přihlášen do mobilní sítě pouze jeden z nahraných eSIM profilů – tato volba je obvykle k dispozici v menu zařízení - Nastavení.
Mohu používat zařízení s eSIM profile od T-Mobile ve všech mobilních sítích?
V České republice využíváte mobilní síť T-Mobile. V zahraničí se můžete přihlásit do jakékoliv mobilní sítě, s kterou má T-Mobile uzavřenou roamingovou smlouvu, jednoduše jako s klasickou SIM kartou.
Co dělat, pokud se stažení profilu eSIM nedaří?
Ujistěte se, třeba otevřením nějaké web stránky, že máte v zařízení funkční připojení k internetu, např. přes síť Wi-Fi. Pro jistotu můžete zařízení restartovat.
Pokud stahujete eSIM profil do hodinek, ujistěte se, že je funkční bluetooth spojení mezí hodinkami a telefonem, který je připojen k internetu (výrobce hodinek může vyžadovat, aby v telefonu byla vložena SIM karta stejného operátora, jehož eSIM si přejete instalovat do hodinek – podrobnosti viz návod k obsluze hodinek).
Znovu nasnímejte QR kód.
V případě, že nelze eSIM profil stáhnout, zajděte na nejbližší prodejnu T-Mobile, kde vám vydají nový aktivační kód.
Jak postupovat, pokud telefon s eSIM ztratím nebo ho potřebuji dát do servisu?
Pokud ztratíte telefon, v kterém máte nahrán váš eSIM profil, postupujte obdobně jako v případě klasické SIM karty.
- • Navštivte prodejnu T-Mobile nebo kontaktujte Zákaznické centrum na čísle 800 737373 (v druhém případě budete potřebovat znát telefonní číslo a heslo pro komunikaci) a požádejte o zablokování eSIM případně rovnou o výměnu za novou SIM kartu (či eSIM profil). Obdržíte novou klasickou SIM kartu nebo aktivační kód ke stažení eSIM profilu do nového zařízení.
V případě, že potřebujete poslat vaše eSIM zařízení do servisu a zařízení je funkční (lze se s ním připojit k mobilní síti nebo Wi-Fi), doporučujeme provést smazání eSIM profilu z tohoto zařízení dle uživatelského návodu k zařízení.
- • Před smazáním ze eSIM profilu se ujistěte, že je zařízení připojeno k internetu.
- • Následně požádejte T-Mobile o výměnu za klasickou SIM kartu nebo novou eSIM (pokud zařízení, které budete dočasně používat, podporuje eSIM).
V případě, že potřebujete poslat vaše eSIM zařízení do servisu a zařízení nefunguje (nelze se s ním připojit k mobilní síti nebo Wi-Fi), doporučujeme požádat T-Mobile o výměnu za klasickou SIM kartu nebo novou eSIM (pokud zařízení, které budete dočasně používat, podporuje eSIM).
K čemu slouží kódy PIN a PUK a kde je najdu?
PIN kód chrání vaši SIM kartu před zneužitím jinou osobou, je to takové vstupní heslo. Pokud ho třikrát po sobě zadáte nesprávně, přístup k SIM kartě se zablokuje. Hodnotu PIN kódu si můžete kdykoliv změnit v menu vašeho telefonu. Pro zjištění, odklokování PINu potřebujete kód PUK.
PUK má také omezený počet pokusů, pokud ho desetkrát po sobě zadáte nesprávně, SIM karta se zablokuje napořád. Poté je potřeba požádat o novou SIM kartu telefonicky přes Zákaznické centrum, v prodejně T-Mobile nebo on-line v Můj T-Mobile.
PUK kód najdete jednoduše v naší aplikaci na detailu služby. Stačí přejít do záložky "Nastavení" - "Informace o SIM kartě". Oba kódy najdete také v průvodním dopise, který jste dostali s Vaší SIM kartou.
Co když používám eSIM a mám nový telefón?
V tomto případě je potřeba udělat tzv. výměnu SIM, kterou snadno provedete přímo v apce. Najdete jí na stránce s informacemi o SIM kartě. K ověření budete potřebovat výrobní číslo staré SIM karty (tzv. ICCID).
Důležité: Stažení a aktivaci nové eSIM provádějte vždy v ČR ideálně před výjezdem do zahraničí. V případě aktivace v zahraničí vám profil nemusí fungovat.